کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


شهمیرزاد، بهشتی در مرز کویر و کوهستان

 


تاریخ ثبت: 1394/01/27

 

گروه گردشگری:  

 

 

استان سمنان از شمال به رشته کوه‌های البرز و از جنوب به کویر مرکزی منتهی می‌شود و جمع شدن همین اضداد در یک منطقه محدود جاذبه خاصی به آن می‌بخشد؛ چرا که به این ترتیب جنگل، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرسبز و کوهستان را می‌توان  طی مسافتی کمتر از 20 کیلومتر‌مربع در این استان  مشاهده کرد.

 

 

 

 

شهمیرزاد
 

طبیعت بکر و دست نخورده استان سمنان در شهرستان‌ها و شهرهای آن مانند گرمسار و شهمیرزاد و مهدی شهر  زیبایی‌های خود را به رخ می‌کشد.
با عبور از شهر سمنان و گذر از شهر قدیمی مهدی‌شهر که الهام بخش داستان‌نویسان بزرگی مانند عباس معروفی برای رمان‌های درخشانش بود، بعد از کمتر از 15 دقیقه رانندگی در میان باغ‌های آلو، آلبالو و گردو، به شهمیرزاد می‌رسید. اختلاف دما میان سمنان و شهمیرزاد کاملا محسوس و حدود 10 -15درجه است و اگر در سمنان هوا خوب است حتما با خود لباس گرم به شهمیرزاد ببرید. 
چشمه‌های بی نظیر این شهر که از دیواره‌های البرز می جوشد  از بهترین آب‌های معدنی به حساب می‌آید.
برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان هم شهمیرزاد دارای چندین قله است که بلندترین قله آن با ارتفاع 3810 متر، «نیزوا» نام دارد که در دهستان چاشم شهر شهمیرزاد قرار گرفته است. سه قلعه تاریخی شیر قلعه، قلعه شیخی و دژ وهل از قلاع مهم این شهر به شمار می‌رود.
خلاصه آنکه اگر می‌خواهید در یک سفر در روزهای بهار، شب زیبای کویر و خنکای روزهای کوهستان را در روز تجربه کنید، به سمنان و در ادامه حتما  به شهمیرزاد بروید.

 

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1440


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2