کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


تخریب بنای تاریخی در قزوین

 


تاریخ ثبت: 1393/10/09

 

خبرگزاری میراث فرهنگی:  

شهرداری قزوین، در بخشی از خانه‌ حاج ملاعبدالوهاب شفاعی بنیانگذار مسجدالنبی قزوین و درحریم مجموعه سعدالسلطنه و عرصه کاروانسرای وزیر و مدرسه محسنیه با ده‌ها کمپرسی و بیل‌مکانیکی درحال گودبرداری است. این در حالی است که به‌گفته رئیس اداره میراث‌فرهنگی قزوین، مذاکرات و مخالفت‌های این سازمان برای جلوگیری از اقدامات شهرداری به نتیجه‌ای نرسیده است.

این اقدام شهرداری قزوین از صبح دیروز، در حالی صورت گرفته است که رئیس اداره میراث‌فرهنگی استان قزوین به‌همراه تعدادی از کارشناسان در محل حاضر بودند، اما مذاکرات و مخالفت‌های اداره میراث‌فرهنگی استان قزوین راه به‌جایی نبرد. محمدعلی حضرتی‌ها، رئیس اداره میراث‌فرهنگی استان قزوین، اقدام اخیر شهرداری را مخالف موازین میراث‌فرهنگی دانست و گفت: شهرداری قزوین دیروز بدون هماهنگی با میراث‌فرهنگی اقدام به خاکبرداری و ساخت یک پارکینگ طبقاتی در امامزاده نبی و حریم سعدالسلطنه قزوین کرد. این درحالی است که مجموعه سعدالسلطنه در شمال این گودبرداری و مدرسه محسنیه در قسمت شرقی این پارکینگ طبقاتی قرار گرفته است و با این‌همه شهرداری به‌هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی نیست. وی همچنین افزود: شهرداری قزوین با حکم دادستانی و با استناد به مصوبه‌ کمیسیون ماده 5 در سال 86 و موافقت رئیس اداره میراث‌فرهنگی وقت اقدام به احداث این پارکینگ طبقاتی کرده است. آن‌طور که رئیس اداره میراث‌فرهنگی قزوین می‌گوید، کمیسیون ماده 5 درحالی این مصوبه را صادر کرده که رئیس اداره میراث‌فرهنگی قزوین در سال 86 با تغییر کاربری پارکینگ موافقت کرده بود. حضرتی‌ها اعلام کرد: درحال‌حاضر مخالفت‌ها و تماس‌های تلفنی میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از اقدام شهرداری قزوین به نتیجه‌ای نرسیده است و شهرداری به‌هیچ وجه حاضر به عقب‌نشینی نیست. 


 

 

 


منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۳۸۱            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1431


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2