کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


جاذبه‌ی گردشگری عجیب در سنگاپور

 


تاریخ ثبت: 1393/09/13

 

جاهایی روی کره زمین وجود دارند که وقتی آن‌ها را می‌بینید دهانتان از تعجب باز می‌ماند و شک می‌کنید که بیدارید و در واقعیت چنین مکان‌هایی را می‌بینید یا در رؤیا به سر می‌برید  

 

 

 

 

 

 

 

 

باغ سنگاپور[1] یکی از این مکان‌هاست

 

 

این باغ تکنولوژیکی بیلیون دلاری از همه لحاظ شگفت‌انگیز است اما دو ویژگی خیلی خاص دارد که آن را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند. یکی از آن‌ها درختستانی با درخت‌های غول پیکر است و دیگری جنگل ابری که در واقع گنبد عظیمی است که آب و هوایی مشابه با یک جنگل در قله کوه را شبیه سازی می‌کند.  بلندترین آبشار غیرطبیعی نیز متعلق به این باغ است.

 

 

 

 

در سال 2012 این باغ شگفت انگیز در پشت هتل معروف مارینا بِی سَندز افتتاح شد، یک کار بیلیون دلاری هنری که وقتی به آن وارد می‌شوید خود را در صحنه یک فیلم علمی تخیلی احساس می‌کنید.

با ورود به باغ در همان ابتدا با درخت‌هایی غول پیکری روبرو می‌شوید که هر کدام 25 تا 50 متر ارتفاع دارند. هر کدام از این درخت‌ها خود یک باغ عمودی هستند که انواع مختلفی از سرخس، انگور، ارکیده و سایر گیاهان بر روی اسکلت بنفش رنگ آن‌ها روییده است.

 

 

 

 

این اَبَردرخت‌ها طوری طراحی شده‌اند که عملکرد یک درخت واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند مثلا سلول‌هایی دارند که عمل فتوسنتز را انجام می‌دهند و همچنین آب باران‌های دائمی سنگاپور را جذب می‌کنند و آن را به هرجایی که نیاز به آبیاری باشد یا به سمت فواره‌ها هدایت می‌کنند.

با یک آسانسور می‌توانید به یک مسیر هوایی که در بین دو تا از بزرگترین درختان باغ قرار گرفته بروید و از آنجا منظره فوق‌العاده‌ای از باغ و همچنین شهر سنگاپور را مشاهده کنید.

 

 

 

 

کمی بعد از درختان عجیب این باغ با دو گنبد که آب و هوای کنترل شده‌ای دارند روبرو می‌شوید. یکی از آن‌ها آب و هوای خشکی دارد و در آن گیاهانی متعلق به نواحی مدیترانه، استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی موجودند. دیگری که جنگل ابر نام دارد، در واقع یک کوهستان غیرطبیعی (انسان-ساخت) است که آب و هوای سرد و مرطوبی مشابه با یک جنگل استوایی در ارتفاع 1000 تا 3000 متری از سطح دریا را دارا می‌باشد. هوای خنک و تازه‌ی این گنبد همراه با منظره بلندترین آبشار داخلی که ارتفاعش 35 متر است یک تجربه شگفت انگیز خواهد بود.  با یک آسانسور میتوانید به بالاترین نقطه این کوهستان که منطقه‌ای پر از خزه و سرخس و با حال و هوایی متفاوت است بروید و بعد در یک مسیر تماشایی به پایین کوهستان بیایید و از مناظر بی نظیر در راهتان لذت ببرید. در نیمه‌ی این مسیر نیز یک غار کریستالی جالب قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

 


[1] Singapore's Gardens by the Bay

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1672


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2