کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی در 40 کشور هدف گردشگری

 


تاریخ ثبت: 1393/06/01

 

گروه گردشگری:  

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست تخصصی ارتباطات و گردشگری از راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در 40 کشور هدف گردشگری خبر داد.

امین عارف‌نیا با بیان اینکه براساس آمار سازمان جهانی جهانگردی یک میلیارد و 188 میلیون نفر گردشگر در سال 2013 جابه‌جا شده‌اند، گفت: سهم ایران از این میزان گردشگر بسیار ناچیز است و با توجه به قابلیت‌های گردشگری در سرزمینی با بیش از 31 هزار آثار و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر جهان از این لحاظ باید در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات بسیار وسیع‌تر کار کرد.
عارف‌نیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در سال 2013 از جذب گردشگر کسب کرده است، افزود: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایین‌تری از لحاظ جاذبه‌های متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد، با این حال موفقیت این کشور در جذب گردشگر به خاطر تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب بازاریابی و بازارسازی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد حضور بیش از 130 گروه شبکه‌های مختلف تلویزیونی، روزنامه‌ای و مستندساز معتبر بین‌المللی به‌منظور تهیه گزارش از وضعیت گردشگری ایران بوده‌ایم که با تهیه گزارش‌های خبری و مستند، تصویری مطلوب، امن و آرام از جلوه‌های تاریخی و تمدنی کشور ارائه کرده‌اند. وحید معتمدنژاد، مدرس دانشگاه نیز در این نشست گفت: ارتباطات و گردشگری همزمان با هم در تولید اقتصاد و فرهنگ عمل کرده و رشد و توسعه اجتماعی و سیاسی را تضمین می‌کنند. وی افزود: در عصری که ارتباطات بر پایه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی مرزها را درنوردیده و در اقصی نقاط دنیا پیام خاص و عام را در قالب اطلاع‌رسانی‌ پاک به مخاطبان خود می‌رساند، هنوز ما با قوانین دست و پاگیر و پیش پا افتاده و بوروکراسی خسته‌کننده اداری دست و پنجه نرم می‌کنیم. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایران با سابقه تمدن کهن سهم ناچیزی از صنعت گردشگری دارد که عوامل متعددی همچون نبود یک تصویر جهانی روشن از گردشگری و عدم همخوانی فرهنگ گردشگری برخی کشورها با فرهنگ اسلامی کشور ما در این موضوع دخیل هستند.
او ضمن مقایسه ایران و ترکیه از حیث جاذبه‌های گردشگری یادآور شد: ترکیه در مقایسه با ایران از حیث جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی 17 پله پایین‌تر است اما جزو 10 کشور برتر دنیا از حیث جذب گردشگر است، این در حالی است که ایران دارای جایگاه هفتاد و پنجم در میان 150 کشور عضو سازمان جهانی توریسم است. این مدرس دانشگاه افزود: ارتباطات و توسعه گردشگری از مجرای ارتباطات سیاسی دیده می‌شود. امروز نقش ارتباطات در جوامع بر پایه‌های گوناگونی از جمله انتقال میراث فرهنگی از نسل‌های گذشته به نسل‌های آینده استوار شده و گردشگری بهترین شاخص برای معرفی آثار میراث فرهنگی است.
معتمدنژاد با اشاره به نوپا بودن صنعت گردشگری در ایران، خاطرنشان کرد: باوجود قدمت کم گردشگری در ایران، اما نقش این صنعت در اقتصاد تعیین‌کننده است.

 

 


منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۷۷            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1025


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2